mandag den 15. februar 2010

"Flaskepost fra P" af Jussi Adler-Olsen

Da jeg reserverede bogen på biblioteket, stod jeg som nr 87 (!!)... Var den værd at vent på?? "JA", er svaret.
Jeg er vild med Jussi - og endnu mere vild med Carl Mørck og Assad - det er jo Jussis skyld. De to er et fantastisk makkerpar. Den lune tone, Assads danske vendinger, Carls arrogance - der er masser af godt - og selvfølgelig er det godt detektivarbejde, god spænding, "hanger-effekten" er ret gennemført. Ganske enkelt en god god krimi med et dejligt personlandskab. Håber Jussi snart er færdig med nr 4 i serien om Afdeling Q...

Den onde i "Flaskepost fra P" er meget ond, synes jeg. Det var så det kriblede i mig, for at få ham afsløret. Som i de to foregående bøger om Afdeling Q, er det første kapitel så intenst, at man er bidt af at komme videre!
Jeg vil ikke skrive så meget om handlingen - men at jeg efterfølgende kom til at tænke på, at jeg ved så meget om gerningsmanden - det gør Carl og Assad måske ikke! ... Go' læselyst!

PS: Jeg fandt lige følgende anmeldelse: http://www.berlingske.dk/boeger/fandens-til-carl-0

1 kommentar:

  1. Jeg ganske enig med Lene. Han er virkelig værd at læse

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.