mandag den 17. maj 2010

"Ned til hundene" af Helle Helle


Tjaa - jeg har faktisk aldrig før læst noget af Helle Helle. Af en mystisk grund har jeg haft lidt modstand mod hende -spørg mig ikke hvorfor! Det havde jeg faktisk også i løbet af bogen, men jeg ved ikke hvad der skete. Da jeg var færdig med bogen, startede jeg på den igen - og skimmede den hurtigt og det er lige før jeg har lyst til at gøre det igen.
Så må det da være godt og forfatteren må da være god!!!!!!!

Jeg ved ikke, hvad det er med den bog: men den er så berigende, selv om der ikke sker meget!
John og Putte finder Bente i et bus-læskur, de tager hende med hjem og lader hende bo på deres sofa. De har ingen bil, de går en del - oftest iført kedeldragt - de bor derude hvor kragerne vender! (ja, vi er i udkants-Danmark). Bente er langt nede/deprimeret, men hun skal pludselig klare en masse ting, da John ryger på hospitalet og Putte tager med ham!
Bogen er til masser af smil og til masser af undring. Jeg synes, den er skøn!
150 sider... Gi' den en chance, også når I måske tænker, "ai, hvad er det her.." Jeg var så tæt på at lukke den og springe over... Det må man ikke!

Jeg fandt lige følgende anmeldelse fra litteratursiden: http://www.litteratursiden.dk/anbefalinger/ned-til-hundene-af-helle-helle Den rammer godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.