tirsdag den 22. september 2009

Tyskerungen - Camilla Läckberg


På vores tur til Rom læste jeg denne kriminalroman af Camilla Läckberg. Jeg ved ikke helt hvor vild jeg er med hendes bøger, da de efter min mening måske nok er lidt for meget "trivial krimi". Men alligevel synes jeg, at hun har formået at skrive en roman, som man ikke kan undgå med en vis spænding at læse.
Hvorfor har Erica Falcks mor gemt en gammel nazistmedalje? Det spørgsmål har rumsteret i Ericas hoved, lige fra hun fandt medaljen skjult imellem gamle sager på loftet. Til slut bestemmer hun sig for at opsøge en pensioneret historielærer for at finde ud af mere om medaljens oprindelse. Men manden er beklemt ved situationen og kan ikke give hende noget svar. To dage senere bliver han myrdet. Vidste han mere, end han fortalte Erica, og har det noget med medaljen at gøre?Erica går på loftet igen, finder sin mors dagbøger og begynder at læse. En gribende historie om en ung kvindes tilværelse under Anden Verdenskrig og om sin egen families skjulte hemmeligheder. I Camilla Läckbergs femte krimi er forfatteren Erica Falck tilbage i hovedrollen. Og denne gang peger mord, mysterium og de fortidige spor i retning af Erica selv. Helt tilbage til en ung kvindes oplevelser under Anden Verdenskrig og Ericas families egne hemmeligheder. Mens Patrik er på barsel, må Erica lede sin egen efterforskning.


1 kommentar:

  1. Har lige læst denne. Jeg må indrømme at jeg ikke var så fanget af den 4 bog i serien, men denne (nr 5)var en af de bedre hun har skrevet. Læste den ihvertfald temmelig hurtigt.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.